پیوند انسان با طبیعت پیوندی ناگسستنی است، پاکیزه نگهداشتن و حفاظت از آن موجب چرخه طبیعی حیات وحفظ منابع آب، انرژی، خاک و طراوت و تنوع درختان و گیاهان و پیدایش گلهای رنگارنگ میگردد. کشت بذر و نهال سالم در بستر خاک سالم موجب بارور شدن گل و گیاه و میوه سالم میگردد ونهایتا سلامت و آرامش جسم و روان را در انسان خواهد داشت. افسوس عدم آگاهی عمومی و استفاده نا معقول از طبیعت با افزایش جمعیت و گسترش وتوسعه بی رویه شهرها باعث گردیده توازن حیات و بهره برداری از آن در بسیاری از مناطق از بین رفته و طبیعت زیبا با زیاده خواهی انسان تخریب شده و انواع آلودگیهای زیست محیطی وارد زندگی روزمره گردیده است و انسانها به جای استنشاق هوا و آشامیدن آب سالم و هوای پاک علیرغم بکارگیری انواع تکنولوژی در بسیاری از موارد شاهد آلودگی هستیم. ما انسانها تصمیم بگیریم عمل میکنیم، این بار تصمیم بگیریم طبیعت زیبا و این موهبت الهی را با جان و دل حفظ نماییم. مطمئن باشید سود سرشار آن بزودی با سلامت جسم و روان و جوانی و شادابی نصیب ما خواهد شد.
اینجانب محمد باقر سوزنکار ، متولد 1329 ، شماره شناسنامه 80 ، صادره از بندر انزلی ، متاهل ، دارای 3 فرزند ، دارای کارت پایان خدمت وظیفه ، لیسانس مهندسی کشاورزی (دامپروری) از دانشگاه اهواز (شهید چمران) در سال 1353 ، بازنشسته سازمان حفاظت محیط زیست در سال 1380 از تهران. با توجه به توانایی ومدارک ارائه شده به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران ، دارای کارت شناسایی کارشناسی حقیقی خدمات مشاوره منابع طبیعی و محیط زیست ، شماره ردیف کارشناس 83 ، و دارای کارت عضویت مرکز مشاوره فنی و تخصصی صنعت و معدن با بخش تخصصی محیط زیست و عضو کانون بازنشستگان سازمان حفاظت محیط زیست به شماره 215-80 می باشم.